EQUAL OPPORTUNITIES AND SOCIAL INCLUSIONS – MALTA

Cursul desfasurat in luna martie, a permis profesorului participant sa aiba parte de insusirea de noi  cunostinte, capacitati, instrumente si tehnici pedagogice specifice pentru activitati care au obiective, scopuri si cerinte definite, cresterea calitatii si parametrilor de performanta institutionala prin formarea profesionala in directia combaterii discriminarii, a diminuarii absenteismului si parasirii timpurii a scolii, dar si asigurarii egalitatii de sanse. Activitatile au fost centrate pe situatii concrete din scolile si comunitatile tarilor reprezentate la curs, s-au realizat dezbateri in cadrul unor mese rotunde cu specialisti, s-au organizat vizite in institutii scolare sau partenere scolilor in care se puteau urmari modalitati concrete de interventie , tehnici de monitorizare a situatiilor speciale, au fost insusite noi cai de comunicare menite sa rezolve mai efficient starile conflictuale ce conduc la violenta. De asemenea, s-a lucrat in echipe care au investigat studii de caz diverse, sub indrumarea dirijata a unor specialisti socioloci sau psihologi cu experienta in problematica scolara.